Travlhed i nyt skadedyrsfirma

HK Skadedyrsservice er kommet godt fra start

Der er travlhed i det nyetablerede firma, HK Skadedyrsservice, der blev etableret i foråret og har kunder i hele Jylland.

Bag firmaet står Hornsyld Købmandsgaard A/S, og firmaet har landbruget som sin primære kunde.

Allan Lohmann er klar til at rykke ud til en snak om, hvordan man holder rotterne væk fra sin ejendom.

I spidsen for HK Skadedyrsservice står Allan Lohmann, der er driftsdirektør og medejer. Der er nu ansat endnu en person, en servicetekniker, der sammen med Allan Lohmann arbejder med at servicere kunderne.

- Der har vist sig at være et behov, og vi har siden etableringen oplevet en stor efterspørgsel, siger Allan Lohmann, der har 20 års erfaring inden for branchen.

Firmaet yder professionel skadedyrsbekæmpelse, og indsatsen er primært rettet mod rotter og mus. Men der bekæmpes også andre skadedyr, f.eks. mosegrise, muldvarpe, mår, hvepse og andet.

Sæt ind i tide

Allan Lohmann hører dagligt om det stigende problem, rotterne udgør.

- Rotten er desværre en alt for hyppig gæst på de danske landbrug. Det er utroligt vigtigt at sætte ind, inden problemet bliver for stort, da det ellers vil kræve en stor indsats.

- Konsekvenserne ved rotter kan være mange. De kan være skyld i udbrud af salmonella i besætningen, og det kan således have fatale følger, hvis de kommer ind.

- Rotten kan skabe stor ødelæggelse, bl.a. i isolering, og dens skarpe tænder og ekskrementer forårsager hvert år ødelæggelser og stor forurening.

HK Skadedyrsservice deltager i flere messer og var senest med på Hornsyld Købmandsgaards stand på henholdsvis Agromek og NutriFair, og mange gæster på standene benyttede lejligheden til at få en snak om skadedyrsbekæmpelse med Allan Lohmann.

Individuelle løsninger

HK Skadedyrsservice tilbyder et individuelt opbygget servicesystem, som passer præcist til kundens behov. Der anvendes kun godkendte midler til bekæmpelse af rotter, mus og andre skadedyr, og der tilbydes præventiv assistance.

- Vi anvender de nyeste og mest effektive midler til at sikre en god bekæmpelse, og vi er altid klar til et besøg og en snak om, hvad der skal til, siger Allan Lohmann, der udover erfaringer fra eget firma har samarbejdet med Statens Skadedyrslaboratorium i Lyngby omkring forskellige projekter og undersøgelser.

Firmaet er medlem af BS-brancheforeningen for skadedyrsfirmaer.

HORNSYLD KØBMANDSGAARD A/S

Nørregade 28