Det Østjyske dyrskue

HK Agro er med på dyrskuet i Horsens den 13. og 14. juni

Når Det Østjyske Dyrskue finder sted på dyrskuepladsen i Horsens den 13. og 14. juni, vil Hornsyld Købmandsgaard A/S være blandt udstillerne med en stand, hvor de præsenterer et bredt udsnit af de produkter, Agro-afdelingen står for.

- Dyrskuet i Horsens er et godt og naturligt sted for os at møde kunderne, og vi ser frem til at være en del af udstillingen på dyrskuepladsen, som hvert år trækker mange mennesker, siger salgsdirektør Henrik Hedegaard.

- Vi møder rigtigt mange kunder på dyrskuet, og for os er det rigtigt vigtigt at være synlige og møde landmændene, hvor de kommer. Vi vil samtidig gerne bakke op om dyrskuet, da vi mener, det har en stor værdi. Dyrskuet er et vigtigt mødested for landmændene og samtidig af stor betydning, når det gælder om at fortælle omverdenen, hvad landbruget står for.

Kom og få en kop kaffe

Produktkonsulent Anders Kristensen er en af de medarbejdere fra HK, der kan træffes på standen i dyrskuedagene.

- Vi præsenterer virksomheden og er klar til at fortælle om nyheder og produkter. Kunderne kan komme og hilse på og få en kop kaffe, men der er også gode mulighed for at få svar på faglige spørgsmål, siger han.
På standen kan man bl.a. høre om grovvarer, foder, gødning, sædekorn, græsfrø, planteværn og handel med korn. Man kan også høre om foder og foderplan til heste, træpiller og briketter, skadedyrsbekæmpelse og meget andet af relevans for landbruget.

- Vi håber at se mange af vores kunder og alle andre interesserede, som gerne vil høre lidt om, hvad vi har at byde på i Hornsyld Købmandsgaard, siger Anders Kristensen.

Flere dyr udstilles

Dyrskuet i Horsens arrangeres af Foreningen Land & By Østjylland, som blev etableret for et par år siden, og det afvikles i tæt samarbejde med områdets landboforeninger.

Der er i år fremgang i antallet af udstillede dyr. Der udstilles ca. 365 store dyr fordelt på 75 heste, 140 kødkvæg, 115 malkekøer samt 35 får og geder. Hertil kommer mindre dyr som f.eks. kaniner, høns, katte samt børnedyrskue.

Der er ligeledes god opbakning til maskinudstillingen, som igen i år vil fylde hele pladsen.

Hornsyld Købmandsgaard A/S sponsorerer foder til dyrene på pladsen og er giver af en ærespræmie på dyrskuet.
Dyrskuet åbner fredag 9.00 og varer frem til ca. 18.00, og er igen åbent lørdag fra 9.00 til 16.30.
Læs mere om dyrskuet på www.dyrskue.lro.dk

HK har været med på dyrskuet i Horsens gennem mange år og bakker stadig op om arrangementet. Her et glimt fra dyrskue ”i gamle dage”.